De speeltuin

Het is bijna zover! We zijn druk bezig om de speeltuin speelklaar te maken. Met Koningsdag (27 april 2024) gaat de speeltuin open en kunnen jullie zien wat er allemaal is veranderd. Ook kunnen jullie weer een seizoen naar hartenlust komen spelen.

GLIJDEN VAN DE GLIJBAAN, SCHOMMELEN OF SPRINGEN OP DE TRAMPOLINE?

De speeltuin ’t Zand bevindt zich aan de Baarsjesstraat 42 in Middelburg en ligt achter het wijkgebouw van de wijkvereniging ’t Zand-Stromenwijk. Onze speeltuin heeft een belangrijke rol in de wijken ’t Zand en Stromenwijk. Veel buurtkinderen komen hier na schooltijd spelen en brengen natuurlijk hun ouders of grootouders mee. Zij kunnen op één van de terrasjes genieten van een kopje koffie of thee. De speeltuin is afgesloten en er is toezicht. De speeltuin wordt op dit moment gerund door een team van 6 vrijwilligers. Onze grootste wens is het uitbreiden van dit team dus als u interesse heeft, stuur dan een mail naar wijkvereniging-zand@kpnmail.nl

Onze toezichthouders hebben een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) ingediend.

Wij wijzen u erop dat het betreden en spelen in onze speeltuin wel op eigen risico is. Onze speeltuin is niet toegankelijk voor honden! (uitgezonderd hulphonden).

Ben je lid van de wijkvereniging? Dan kun je voor €2,50 euro een penning voor de speeltuin kopen.

Met deze penning heb je voor 1 jaar gratis toegang tot de speeltuin.

Je kunt bij ons ook een dagkaart kopen voor €1,-.

Zien we je binnenkort aan de Baarsjesstraat 42 in Middelburg?

De speeltuin gaat traditiegetrouw open met Koningsdag. In de ochtend zijn er op die dag leuke activiteiten in de speeltuin. In juli wordt het Speeltuinfeest gehouden en krijgen de kinderen pannenkoeken. Voor deelname aan deze activiteit vragen wij een kleine vergoeding. Eind oktober sluiten wij de speeltuin.

Onze speeltuin is bestemd voor alle kinderen van groep 1 t/m 8 en is open op dinsdag- t/m zaterdagmiddag. Voor de allerkleinsten zijn wij woensdag- en vrijdagochtend open.

OPENINGSTIJDEN

vanaf 27 april 2024

maandag       gesloten

dinsdag         14.30 tot 17.00 uur

woensdag      Peuter Plezier 10.00 tot 12.00 uur

13.30 tot 16.30 uur

donderdag     14.30 tot 17.00 uur

vrijdag          Peuter Plezier 10.00 tot 12.00 uur

14.30 tot 17.00 uur

zaterdag        13.30 tot 16.30 uur

zondag          gesloten

Tijdens de schoolvakanties is de speeltuin open van

13.30 tot 16.30 uur (dinsdag t/m zaterdag)

PEUTER PLEZIER

Op woensdagmorgen en vrijdagmorgen kunnen ouders met hun peuters komen spelen in de speeltun. De speeltuin is dan alleen voor de allerjongsten open van 10.00 tot 12.00 uur.

Ook in de vakanties gaan de peutermorgens gaan door en mogen dan de oudere broertjes en zusjes mee.

Op diverse speeltoestellen en ander speelmateriaal zoals skelters en fietsjes kunnen kinderen in onze rookvrije en veilige speeltuin naar hartenlust spelen. Op 26 mei 2023 vond de jaarlijkse keuring plaats. De speeltoestellen (inclusief de nieuwe waterbaan) voldoen hierdoor aan de nieuwste veiligheidseisen.

Eigen consumpties meenemen hebben wij liever niet, want dit gaat ten koste van de speeltuin. Om de speeltuin draaiende te houden en te onderhouden, is geld nodig. In de keet verkopen wij koffie, thee, frisdrank, siroop, sap, ijs, chips, koek en snoep. De betaling kan cash of per pin.

Wij zijn blij met de veranderingen van de speeltuin: de nieuwe waterbaan met stromend water met aan het eind een waterpoeltje, waar de kinderen mee kunnen spelen. Deze attractie hebben wij te danken aan de Stichting André's Groene Wens (zie nieuws).

EEN SCHOOLREISJE IN ONZE SPEELTUIN? DAT KAN!

Onze speeltuin is geschikt voor het houden van schoolreisjes voor jongere kinderen. Heeft u interesse, stuur dan een mail naar wijkvereniging-zand@kpnmail.nl.

WIJ WIJZEN U EROP DAT HET BETREDEN EN SPELEN IN DE SPEELTUIN OP EIGEN RISICO IS.

Dankzij een anonieme geefster is het 'wagenpark' uitgebreid met deze twee fantastische skelters! Wat zullen de kinderen blij zijn met deze nieuwe aanwinst! Hartelijk dank voor deze gift!

Dankzij vele giften en de verkoop van de verwijderde speeltoestellen konden we eindelijk de wens van veel bezoekertjes realiseren: een familieschommel! Wij zijn onze sponsoren erg dankbaar!

Terug van weggeweest, want menig (groot)ouder heeft vroeger op de familieschommel in deze speeltuin gezeten.