André's Groene Wens

In onze speeltuin hebben enkele ingrijpende veranderingen plaatsgevonden. Er zijn drie speeltoestellen verwijderd voor de realisatie van een waterloopbaan. De kinderen vinden dit een echte aanvulling van onze speeltuin: lekker spelen met water. Ook staat er meer groen in de speeltuin. Onlangs is er een fraai boombankje geplaatst. De Stichting André's Groene Wens heeft in onze speeltuin een project gerealiseerd om de speeltuin om te vormen tot een meer natuurlijke speelplaats, waar kinderen meer in aanraking komen met de natuur en op een speelse wijze leren hoe de natuur werkt.

Wij zijn de Stichting André's Groene Wens en natuurlijk André erg dankbaar!

De volgende informatie komt van de website Stichting André’s Groene Wens.

Wie was André?

André is de oprichter van Stichting André’s Groene Wens. Zijn motto luidt: “Ik heb mijn hele leven de middelen uit de natuur gebruikt en daarom wil ik graag iets terug geven aan de natuur!”

André is helaas veel te vroeg overleden op 26 maart 2021. André is 64 jaar oud geworden.

Waar zet de Stichting zich voor in?

De stichting heeft ten doel voor ten minste negentig procent (90%) van haar werkzaamheden het algemeen belang te dienen, en wel door het realiseren van een groene transitie naar een duurzame samenleving door vanuit de samenleving zelf naar duurzame waarden toe te werken voor nu en voor de toekomst. Een samenleving samen met natuur waarin steeds meer natuurlijke grondstoffen ontstaan, steeds meer gezondheid, steeds meer samenredzaamheid en steeds meer biodiversiteit, met gebruikmaking van intelligente oplossingen die een impuls zijn voor mens, natuur en economie als geheel.

Op 28 september werd in onze speeltuin een herdenkingsbordje onthuld voor André Mondeel, de grondlegger van Stichting Andre’s Groene Wens. Mede door zijn nalatenschap werd het mogelijk om de speeltuin groener te maken.